29 December 2009

~tahniah~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 12/29/2009 12:57:00 AM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
salam...

tahniah korg yg telah sah menjadi suami isteri.... n tak lupe gak..mmber2 yg bertunang... n tak ketinggalan dgr2 ade mmber yg bakal menimang cahaya mata.. hohoh..maju btul korg ni..heheheh... apepun aku tetap doakan korg bahagia hingga ke akhirnya..aminn....

tak perlu mencari teman secantik Balqis,andai diri tidak sehebat Sulaiman..
mengapa mengharapkan teman setampan Yusof,jika kasih tak setulus Zulaikha...
tak perlu mengharapkan teman seteguh Ibrahim,andai diri tak sekuat Siti Hajar..
dan mengapa didambakan teman hidup bak Siti Khadijah,
kalau diri tak sesempurna Rasulullah S.A.W...

Bimbinglah dia dan terima kekurangan itu sebagai unik,carilah kebaikan padanya,bersyukurlah kerana dipertemukan dan berdoalah diakan terus menjadi milikmu....

23 December 2009

~bob marley-don't worry be happy~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 12/23/2009 11:49:00 PM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
Here's a little song I wrote
You might want to sing it note for note
Don't worry, be happy
In every life we have some trouble
But when you worry you make it double
Don't worry, be happy
Don't worry be happy now

[CHORUS]
Don't worry,be happy.Don't worry,be happy.
Don't worry, be happy. Don't worry,be happy.

Ain't got no place to lay your head
Somebody came and took your bed
Don't worry,be happy.
The landlord say your rent is late
He may have to litigate
Don't worry,be happy.

[CHORUS]
(Look at me--I'm happy.Don't worry,be happy.
Here I give you my phone number. When you worry,call me,
I make you happy.Don't worry,be happy.)

Ain't got no cash,ain't got no style
Ain't got no gal to make you smile
Don't worry,be happy.
'Cause when you worry your face will frown
And that will bring everybody down
Don't worry,be happy.

[CHORUS]
(Don't worry.Don't worry.Don't do it.
Be happy.Put a smile on your face.
Don't bring everybody down.
Don't worry.It will soon pass,whatever it is.
Don't worry,be happy.
I'm not worried;I'm happy.)



21 December 2009

~kehidupan yang tenang~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 12/21/2009 11:34:00 PM 2 PeMbErI IdeA Links to this post
salam...
alhamdulillah...aku suka kehidupan aku skrg ni..nampak tenang je... xde sedih2 yg selalu wat aku rase nk nangis... ape2 pun yg lepas ..bagi aku tue sumer adlah pengajaran yg terbaik wat aku untuk menghadapi hari2 aku yg mendatang nnti...

lagi 2 minggu aku akan kembali kepada kehidupan aku sebagai seorang pelajar... sem depan adlah semester ke 4...aku harap n aku berdoa agar aku dpt wat terbaik n dapat capai target ...hhuhuhu... n hope for my "mase depan" too... hehehe...hope kami dpt capai ape yg nk dicapai...insyAllah

17 December 2009

~merindui~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 12/17/2009 11:03:00 PM 2 PeMbErI IdeA Links to this post
salam
kalu ade yg baca tajuk mesti rase cam nk trmunth je kn2...hahah..lantak ar aku nk ckp gak aku rindu kt Mr.N aku tue... nk wat camne aku mmg dh rindu kt dia...waaaa...lame seh x jumpe dia... xsabo rase nyer nk msuk sem baru...nk jumpe dia... jarang aku expose bende2 camni..tp aku mmg rindu kt dia ... huhuhu

16 December 2009

Akan Ku Jumpa - Azfar (OST Antara Garisan)

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 12/16/2009 11:19:00 AM 2 PeMbErI IdeA Links to this post
Ku mengatur langkahku
berjalan tanpa bayang-bayangMu
langit dan bumi setia, menemaniku
matahari menyinar tak pernah berpihak padaku
Ku kepanasan tanpa perlindunganMu.

Hari berganti hari aku masih teguh menanti
Hadir diri Mu dalam hidupku ini
Rasa kecewa ada bila kaki penat berlari
Namun yakinku Kau kan kutemui

Ku takkan pernah cuba berhenti
langkahku mencari Cinta
Yang ku tahu hanya tuk diriku
kan ku terus cari sampai hujung dunia

Kerna ku tahu akanku jumpa diriMu
dan ku kan terus menempuh mimpi-mimpiku selalu

Kulihat semua gembira
bila mengenali erti Cinta
senyuman ku beri hanya duka
bila ingin Teman tuk berbicara

Cinta jangan sembunyi
mataku kabur mencari
hadirlah dalam hidupku ini
Cinta jangan engkau pergi bila langkahku cuba
untuk mengejar diriMu

12 December 2009

~kisah sebatang pokok epal~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 12/12/2009 02:51:00 AM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
apple tree

Suatu masa dahulu, terdapat sebatang pokok epal yang amat besar. Seorang kanak-kanak lelaki begitu gemar bermain-main di sekitar pokok epal ini setiap hari. Dia memanjat pokok tersebut, memetik serta memakan epal sepuas-puas hatinya, dan adakalanya dia berehat lalu terlelap di perdu pokok epal tersebut. Budak lelaki tersebut begitu menyayangi tempat permainannya. Pokok epal itu juga menyukai budak tersebut.


Masa berlalu... budak lelaki itu sudah besar dan menjadi seorang remaja. Dia tidak lagi menghabiskan masanya setiap hari bermain di sekitar pokok epal tersebut. Namun begitu, suatu hari dia datang kepada pokok epal tersebut dengan wajah yang sedih. "Marilah bermain-mainlah di sekitarku," ajak pokok epal itu. "Aku bukan lagi kanak-kanak, aku tidak lagi gemar bermain dengan engkau," jawab budak remaja itu. "Aku mahukan permainan. Aku perlukan wang untuk membelinya," tambah budak remaja itu dengan nada yang sedih. Lalu pokok epal itu berkata, "Kalau begitu, petiklah epal-epal yang ada padaku. Jualkannya untuk mendapatkan wang. Dengan itu, kau dapat membeli permainan yang kau inginkan." Budak remaja itu dengan gembiranya memetik semua epal di pokok itu dan pergi dari situ. Dia tidak kembali lagi selepas itu. Pokok epal itu merasa sedih.



Masa berlalu... Suatu hari, budak remaja itu kembali. Dia semakin dewasa. Pokok epal itu merasa gembira. "Marilah bermain-mainlah di sekitarku," ajak pokok epal itu. "Aku tiada masa untuk bermain. Aku terpaksa bekerja untuk mendapatkan wang. Aku ingin membina rumah sebagai tempat perlindungan untuk keluargaku. Bolehkah kau menolongku?" Tanya budak itu. "Maafkan aku. Aku tidak mempunyai rumah. Tetapi kau boleh memotong dahan-dahanku yang besar ini dan kau buatlah rumah daripadanya." Pokok epal itu memberikan cadangan. Lalu, budak yang semakin dewasa itu memotong kesemua dahan pokok epal itu dan pergi dengan gembiranya. Pokok epal itu pun tumpang gembira tetapi kemudiannya merasa sedih kerana budak itu tidak kembali lagi selepas itu.



Suatu hari yang panas, seorang lelaki datang menemui pokok epal itu. Dia sebenarnya adalah budak lelaki yang pernah bermain-main dengan pokok epal itu. Dia telah matang dan dewasa."Marilah bermain-mainlah di sekitarku," ajak pokok epal itu. "Maafkan aku, tetapi aku bukan lagi budak lelaki yang suka bermain-main di sekitarmu. Aku sudah dewasa. Aku mempunyai cita-cita untuk belayar. Malangnya, aku tidak mempunyai bot. Bolehkah kau menolongku?" tanya lelaki itu. "Aku tidak mempunyai bot untuk diberikan kepada kau. Tetapi kau boleh memotong batang pokok ini untuk dijadikan bot. Kau akan dapat belayar dengan gembira," cadang pokok epal itu.Lelaki itu merasa amat gembira dan menebang batang pokok epal itu. Dia kemudiannya pergi dari situ dengan gembiranya dan tidak kembali lagi selepas itu.



Namun begitu, pada suatu hari, seorang lelaki yang semakin dimamah usia, datang menuju pokok epal itu. Dia adalah budak lelaki yang pernah bermain di sekitar pokok epal itu. "Maafkan aku. Aku tidak ada apa-apa lagi nak diberikan kepada kau. Aku sudah memberikan buahku untuk kau jual, dahanku untuk kau buat rumah, batangku untuk kau buat bot. Aku hanya ada tunggul dengan akar yang hampir mati... " kata pokok epal itu dengan nada pilu. "Aku tidak mahu epalmu kerana aku sudah tiada bergigi untuk memakannya, aku tidak mahu dahanmu kerana aku sudah tua untuk memotongnya, aku tidak mahu batang pokokmu kerana aku berupaya untuk belayar lagi, aku merasa penat dan ingin berehat," jawab lelaki tua itu. "Jika begitu, berehatlah di perduku," cadang pokok epal itu. Lalu lelaki tua itu duduk berehat di perdu pokok epal itu dan berehat. Mereka berdua menangis kegembiraan.


CERITA INI DIPAPARKAN UNTUK MENGAJAK PARA REMAJA BERFIKIR TENTANG PENGAJARAN YANG DAPAT DIAMBIL DI SEBALIK CERITA TERSEBUT. SEBENARNYA, POKOK EPAL YANG DIGAMBARKAN DI DALAM CERITA ITU DIANALOGIKAN SEBAGAI KEDUA-DUA IBU BAPA KITA. BILA KITA MASIH MUDA, KITA SUKA BERMAIN DENGAN MEREKA. KETIKA KITA MENINGKAT REMAJA, KITA PERLUKAN BANTUAN MEREKA UNTUK MENERUSKAN HIDUP. KITA TINGGALKAN MEREKA, DAN HANYA KEMBALI MEMINTA PERTOLONGAN APABILA KITA DI DALAM KESUSAHAN. NAMUN BEGITU, MEREKA TETAP MENOLONG KITA DAN MELAKUKAN APA SAHAJA ASALKAN KITA BAHAGIA DAN GEMBIRA DALAM HIDUP. ANDA MUNGKIN TERFIKIR BAHAWA BUDAK LELAKI ITU BERSIKAP KEJAM TERHADAP POKOK EPAL ITU, TETAPI FIKIRKANLAH, ITU HAKIKATNYA BAGAIMANA KEBANYAKAN ANAK-ANAK MASA KINI MELAYAN IBU BAPA MEREKA. HARGAILAH JASA IBU BAPA KEPADA KITA. JANGAN HANYA KITA MENGHARGAI MEREKA SEMASA MENYAMBUT HARI IBU DAN HARI BAPA SETIAP TAHUN. SEMOGA MEMBERIKAN KEINSAFAN DAN KESEDARAN KEPADA PARA REMAJA.

~jangan bersedih~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 12/12/2009 02:44:00 AM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
Kenapa impian itu bukan seindah angan-angan? Kenapa kehidupan tidak semudah perancangan? Kenapa kebenaran itu kadangkala pahit? Wahai hati, itulah kehidupan. Sesaat manis akan melupakan setahun pahit. Setahun pahit akan hargai sesaatnya manis. Hidup manis tanpa pahit membuat kita lupa siapa kita. Hidup pahit tanpa manis menjadikan kita lebih cekal dan pandai menghargai.

http://img411.imageshack.us/img411/6366/sadness800ro7.jpg

Wahai hati, bersabarlah, bersabarlah dan bersabarlah. Jika hari ini langit itu cerah, belum tentu cuacanya baik. Jika hari ini langit itu hujan, belum tentu cuacanya buruk.

Wahai diri, simpanlah anganmu, jejaklah di bumi nyata. Lihat sekitarmu, hargai apa yg dimiliki. Cubalah menghargai walaupun tidak dihargai.

Wahai minda, jernihkan dirimu. Ungkaikan segala kekusutan, hilangkan kabut keraguan. Bertindaklah secara berhikmah. Ingatlah, sekali gagal bukan selamanya gagal. Bersabarlah, bersabarlah dan bersabarlah. Ingatlah. Di sebalik awan mendung itu tersembunyi sinar mentari yang terang, Pahit itu cabaran tetapi yang manis itu belum tentu kurniaan. wallahualam...

~Ilmu Ikhlas~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 12/12/2009 02:41:00 AM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
“Mari ku ajarkan ilmu ikhlas.” Kata seorang guru kepada anak muridnya.

“Nanti saya ambilkan buku dan pena untuk menulis,”

“Tak payah, bawa sahaja karung guni”

“Karung guni?” Kata anak muridnya seolah-olah tidak percaya.

“Mari kita ke pasar!”

Dalam perjalanan ke pasar mereka melalui jalan yang berbatu-batu.

“Kutip batu-batu yang besar dan masukkan ke dalam karung guni itu." Kata guru itu memberi arahan. Tanpa soal, anak muridnya memasukkan batu-batu besar yang mereka temui sepanjang jalan.

“Cukup?”

“Belum. Isi sampai penuh karung guni itu.” Sampai di pasar, mereka berdua tidak membeli apa-apa. Hanya belegar-legar dan melihat-lihat kemudian beredar ke luar.

“Tuan guru, kita tidak beli apa-apa?”

“Tidak. Bukankah karung gunimu sudah penuh?”

“Ya,ya…” Kata si murid, agak kelelahan.

“Banyak Beli barang.” Tegur seorang kenalan apabila melihat mereka dengan guni yang kelihatan penuh.

“wah, tentu mereka berdua ini orang kaya! Banyak sungguh barang yang mereka beli.'' Kata seseorang.

“Agaknya mereka hendak buat kenduri besar kot," Kata yang lain pula.

Sebaik kembali ke tempat tinggal mereka,si murid meletakkan guni yang berisi batu-batu tadi. “Oh,sungguh letih! Apa yang kita hendak buat dengan batu-batu ini tuan guru?”

“Tak buat apa-apa”

“Eh,kalau begitu letih sajalah saya.” Balas anak murid.

“Letih memang letih tapi kamu dah dapat ilmu ikhlas”

“Ikhlas?” Tanya anak murid kehairanan.

“kamu dah belajar apa akibatnya kalau tidak ikhlas dalam beramal”

“Dengan memikul batu-batu ini?”

“Ya, batu-batu itu umpama amalan yang riyak. Tidak ikhlas. Orang memujinya seperti orang-orang di pasar tadi yang memuji kamu banyaknya barang yang kamu beli. Tapi, kamu sendiri tahu itu bukan barang makanan atau keperluan,tetap hanya batu-batu.”

“Amal yang tidak ikhlas umpama batu-batu ini?

“Ya, hanya berat sahaja ditanggung. Dipuji orang, tetapi tidak ada nilainya di sisi Allah, yang kamu dapat, hanyalah penat.”

“ya, sekarang saya faham apa akibatnya beramal tetapi tidak ikhlas!” Ujar si murid.

Pengajaran: Ramai manusia yang tertipu dalam beramal kerana mengharapkan pujian. Padahal kata-kata pujian hakikatnya hanya menyebabkan diri terseksa kerana terpaksa hidup dalam keadaan yang bermuka-muka. Rugi benar orang yang tidak ikhlas, terseksa di dunia juga terseksa di akhirat.


Sumber: Majalah solusi isu 10



~wanita solehah~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 12/12/2009 02:33:00 AM 0 PeMbErI IdeA Links to this post

~woman~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 12/12/2009 02:18:00 AM 0 PeMbErI IdeA Links to this post

11 December 2009

~cerita disebalik result~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 12/11/2009 10:55:00 PM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
salam...
alhamdulillah result aku kali clear...huhuhu... aku dh cuba sedaya upaya aku..aku dh wat yang terbaik tp maybe bukan rezeki aku... aku kne redha.. maybe ini yang terbaik utk aku... tidak riak dan bersyukur dan redha ketentuanNya...

camne nk naik kn semangat yg dah jatuh ni ea? huhuhu... kadang2 aku terfkir camne nk jadi seorg yang hebat..hmmm... adakah aku seorg yang hebat?.. aku kne btul2 start engine ...jangan toleh blakang..ape yg dh lepas biar kn lps n jadi kn ia pengajaran...yang penting masa depan aku...masih jauh lagi...

seorg sahabat ade bgtau"sha.... wake up,defeat may test you... it need not stop u...sometimes at first you don't succeed....so gurl you need to try another way....for every obstacle in ur life there is a solution.....beb,the greatest mistake is giving up...so,think about it k... i know u can do better than this...maybe Allah want to test you..."

huhuh... thanks dude...aku mmg rase cam rendah diri sgt2 skrg thats why aku x nak tgk result aku... hhuhu...ade gak org yg kate " haha nie je ke yang mampu ko wat??? truk giler...cam xyah blajar lagi bgus...buang mase je" ..seriously ...pedas sungguh kata2 itu.. sampai mati aku akan ingat!!!...pointer x menentukan mase depan kite weh.. just look n see... ape ko ingt ko bgus sgt ar... mmg nk cari pasal dgn aku...rasenye xperlu kot ckap camtue... mmg sengaja nk makan penampar aku agak nye...

sabo2 sha ...inilah dugaan hidup ..org selalu memandang rendah kita.... kutuk kita mcm2... nmpk je slh kita...pahit camne pun kne telan gak... pandangan kita x diambil kira...

ape pun sharima kne byk2 bersabar....

09 December 2009

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 12/09/2009 02:18:00 PM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
salam...

huhuhu...rase cam xsabar plak nk naek sem baru..1st skali mmg ar sgt seronok coz dpt jumpe org yang disayangi..heheh...yg lain sebab aku nk mulakan kehidupan aku yg baru...dulu aku sgt rase berat nk pi kelas coz terpk bertapa tinggi n curam nye tangga kt blakang fak tue...huhu..penat giler kalu naik..semput jap gak aku ...tue yg cam mls2 sgt tue... tp sem depan best coz amir ade...tp aku kne awl sikit ke klas coz nk parking kete kt situ..kerana memandangkan parking kt situ amat terhad..huhhu... xpe2...lagi awl ke kelas lagi bgus kn2..hehehe... leh breakfast kt cafe...

sem depan adalah pertama kali dalam hidup aku dok uma sewa hehe..agak2 camne ea dok uma sewa ni?? hehe..byk pakai duet ke?hhuhuhu..aku mula risau tentang kewangan aku sem depan...dpt kah aku belanja duet aku dgn cermat? dptkah aku wat saving sikit?huhuhu insyAllah...

lagi satu..aku sgt berharap agar amir x wat hal or byk meragam..coz nnti confirm byk pakai duet nk servis dia..huhhuhu..amir syggg...jgn wat hal ea2?? ...ksian dak sha nnti..huhhuhu

p/s:risau sok kuar result...berdebar rasenye...huhuhu

08 December 2009

Through My Window

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 12/08/2009 10:42:00 PM 0 PeMbErI IdeA Links to this post

Don’t want much, I just want everything
Thought that I could, do almost anything
One step in front of the other
Thought that I could do it alone

In the blink of an eye, it’s just another day
Telling me why, I’ll find another way
Got this feeling, got me reeling
I can almost start believing

Now there’s me and you
And we are not alone
You and me, me are together now
Through my window
, I can see there’s
More than you and more than me

Me and you, And we are not alone
Different view, We are together now
Through my window, I can see
Our wildest dreams could be so real

I see a spark, it starts a fire
Is this the one worth waiting for?
Thought that I could do it without you
Can’t exist like this anymore

Now there’s me and you
And we are not alone
You and me
We are together now

Through my window, I can see there’s
More than you and more than me

Now there’s me and you, you and me
We are not alone and we are together
Through my window I can see
Our wildest dreams could be so real

05 December 2009

tommy page- a shoulder to cry on

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 12/05/2009 05:50:00 PM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
Life is full of lots of up and downs,
And the distance feels further when you're headed for the ground,
And there is nothing more painful than to let you're feelings take
you down,
It's so hard to know the way you feel inside,
When there's many thoughts and feelings that you hide,
But you might feel better if you let me walk with you
by your side,

And when you need a shoulder to cry on,
When you need a friend to rely on,
When the whole world is gone,
You won't be alone, cause I'll be there,
I'll be your shoulder to cry on,
I'll be there,
I'll be a friend to rely on,
When the whole world is gone,
you won't be alone, cause I'll be there.

All of the times when everything is wrong
And you're feeling like
There's no use going on
You can't give it up
I hope you work it out and carry on
Side by side,
With you till the end
I'll always be the one to firmly hold your hand
no matter what is said or done
our love will always continue on

Everyone needs a shoulder to cry on
everyone needs a friend to rely on
When the whole world is gone
you won't be alone cause I'll be there
I'll be your shoulder to cry on
I'll be there
I'll be the one you rely on
when the whole world's gone
you won't be alone
cause I'll be there!

And when the whole world is gone
You'll always have my shoulder to cry on....

04 December 2009

dugaan

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 12/04/2009 11:53:00 PM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
salam...
dh lame sgt aku tinggalkan blog aku ni..hmmm... xtau nk tulis ape...alhamdulillah kehidupan aku berjalan seperti biase...mmg suatu perjalanan tidak selalu indah...langit x selalu cerah..byk dugaan yg aku tempuh dlm sebulan...rase nyer x perlu cite disini ape yg berlaku...coz aku dh mls nk fikir lagi... sakit nyer hati hanya Allah s.w.t yg tau...sabar...sabar... dugaan banyak matangkn cara kita berfikir...mengajar kite erti kehidupan... lebih dekat dgn Nya...n etc... yang mampu aku kate kn sabar2...ade hikmah sumer tue...

12 November 2009

kata-kata

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 11/12/2009 12:33:00 AM 1 PeMbErI IdeA Links to this post
salam... agak lame aku x update blog...hmmm...alhamdulilllah aku dapat tempuhi minggu2 final yg mampu mmbuat aku jiwa kaco... terdedah segala tekanan,runsing dan sebagai...terima kasih tidak terhingga kepada mak dan bapak,my dear,my beloved friends around me...yang banyak memberi aku semangat tatkala diri hanyut dengan tekanan yg membuak,banyak bersabar dengan karenah tidak diduga,n sentiasa mendoakan yang terbaik untuk ku....aku amat bersyukur dikelilingi mereka...

hari berganti hari tidak sangka aku telah menamatkan 1 semester di shah alam.. pelbagai dugaan,suka ,duka... mewarnai kehidupan aku disini... inilah baru dikata dugaan n cabaran semasa belajar..hehe... aku kan suka cabaran dan mengapa aku perlu akur yang dugaan yang mendatang... diri ini perlu kental untuk tempuh perjalanan yang penuh onak dan duri...kan2? ada yang kata cakap sahaja tak guna kan... tunjuk dan prove it!!! dan sebenarnya aku sedang ke arah itu....sabar,kental kan diri...dan aku sedang membiasakan diri...

apapun yang terjadi.....berjalan lah tanpa henti.. apapun yang bakal terjadi aku perlu redha n tawakal hanya padaNya...kerana hanya DIA yang maha mengetahui... yang penting aku telah berusaha dan buat terbaik...

23 October 2009

.:Hari KoNvokEsyen:.

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 10/23/2009 11:41:00 AM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
salam...
maaf rakan2... kerana aku dah lama tak update blog ni...seperti biasa alasan yang sama... kekurangan masa dan ketandusan idea... hehehe....

kali ini aku nk story serba sedikit tentang hari konvokesyen aku pada 21hb yg lalu... secara jujurnya aku amat gembira pada hari tersebut... hehe...mak dgn bapak sanggup dtg jauh2 nak tgk anak bongsu kesayangan mereka naik atas stage menerima skrol...walaupun mereka berada di dewan yang berlainan dgn graduan....huhuhu..ape2 pun thanks mak n bapak...weeeee...

semasa berada dalam dewan sri budiman lagu jacklyn victor-gemilang berkumandang... tiba2... trase air hangat mengalir ats pipi..hmmm... aku sebak sgt time ..sampai ternangis... dh 3 thn masa berlalu... duagaan...ske..duka... pahit manis ... dan akhirnya aku dh tamat diploma...cam x caya je... aku bukan seorang yang pandai atau bijak...aku pelajar sederhana lebih2 lagi dalam subjek math... hmmm... mmg tercunggap2 gak ar...nk at least lulus..hmmm

ape2 alhamdulillah...diploma dh tamat..skrg bukak buku baru...buku degree... doakan aku dpt tempuhi hari2 selama 2thn stgh ni...doakan kejayaan aku...huhu...

09 October 2009

~estrella-take it slow~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 10/09/2009 07:05:00 PM 0 PeMbErI IdeA Links to this post

i will keep you waiting
until you say something
baby dont be hating
i’m just doin my thing

no no no no, can u fill me in.

can i get get your number
i will be your shelter
through the rain or thunder
break your heart i’ll never

love i’ll promise you forever.

c/o
maybe we can take it slow
i could show you what you’ve been waiting for

Sinking in each other
we will be together
lacing up my fingers
saving all my kisses for you, baby
you’re all that i need and
it’s got me thinking..

repeat c/o

~monolog

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 10/09/2009 12:17:00 PM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
salam....

ari ni bagun pagi2 dh pening..huhuh.... mane tak nyer... tdo smbil mata meleleh...huhuh...cry again n again.... masuk je klas mmber2 tanye..weh..nangis ke hape ni bengkak giler... gaduh dgn bf ea? hahah...ape2 je mereka meneka... mane ade... merepek ar korng..xde pape ar.. sambil tergelak...

aku x ske ape yg aku fikirkn smlm.. yup... mmg x patut fikir cam tue... xpe2 bukak buku baru..learn from mistake....

ini lah bru adventure idup...rempuh,gempur...do the best beat the rest... yg pnting kita usaha dlu... then kita berserah kepadaNya.

08 October 2009

~hurm~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 10/08/2009 06:52:00 PM 1 PeMbErI IdeA Links to this post
salam...

dh seminggu aku xupdate entry blog ni... masa tidak mengizinkan dan ketandusan idea...huhuh... lately mcm2 berlaku... pelbagai dugaan yang mendatang... semakin menguji kesabaran dan ketahanan mental dan fizikal.. ape2 yang berlaku dalam minggu ni membuatkan aku semakin matang dalam segala hal..tapi dalam masa yang membuat aku tertekan... penat.. dan malas nk layan...huhuhu

sebalik senyuman, dan nampak hepi je ..tapi dalam hati hanya Allah s.w.t yang tahu... pergolakkan dalam hati ... aku tau langit tak selalu cerah n juga x selalu gelap ... kalu boleh nk jerit sekuat hati... arghhh... exhausted!! knape2??? ape yang perlu aku wat ni??? aku semakin bingung... really not in mood.... tapi aku tak bleh layan kn not in mood aku tue... kerana akan mempengaruhi orang disekeliling aku..kesian mereka... kerana aku sayang mereka... tak nak mengundang mereka utk susah hati.. mereka sendiri pun penuh dgn hal masing2...

nangis je sha... nangis puas2...jangan disimpan air mata tue.. nnti diri sendiri merana... tak perlu jdi kental sepanjang masa... akan makan diri..luah kan je sha... dekat kan diri denganNYA...berdoa kepadaNYA....




01 October 2009

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 10/01/2009 10:14:00 PM 0 PeMbErI IdeA Links to this post

“Hah!banyak ni je GPA aku? CGPA tak naik pun,erghh!!" Abdul Rahman rasa geram, marah. Dia tidur sepanjang hari. Bangun untuk solat zohor dan makan, kemudian tidur. Solat Asar, kemudian tidur. Solat Maghrib, mandi, makan dan solat Isyak kemudian tidur. Dia bangun untuk solat Subuh, kemudian sambung tidur lagi.

Mukhlis pelik dengan perangai teman sebiliknya itu. Tak pernah dia lihat Abdul Rahman begitu. ”Ab..bangun lah Ab..dah nak Zohor ni..dari semalam kau tido..tak puas-puas lagi ke?” Mukhlis mengejutkan Abdul Rahman. Abdul Rahman bangun, menunaikan solat Zohor, kemudian baring diatas katilnya kembali. “Kau ni, tak sihat ke Ab? Asyik tidur aje...”. “Sihat,” ujar Abdul Rahman. Mukhlis dapat melihat tiada langsung keceriaan diwajah sahabatnya itu. “abes tu…kau ni kenapa? Ada masalah ke?” “Hmm…” Ab sekadar mengeluh. “Cite lah kat aku, kot-kot aku boleh tolong.” Mukhlis mengambil posisi di sebelah Ab.

“Aku geram lah. Kenapa lah aku study bagai nak rak pun, still tak dapat nak skor anugerah dekan? Aku dah buat semuanya,macam petua nak cemerlang, tapi apa hasilnya? 2.9 je! Tak sampai 3 pun! Kenapa lah aku ni bodoh sangat! Tengok Zaki tu, bukannya study sangat pun. Main games, enjoy sini sana, tapi dapat anugerah dekan jugak.” Luah Ab panjang lebar.
Mukhlis tersenyum. “Owh, ini ke masalahnya? Sabar lah Ab, mintak doa banyak-banyak. Allah pasti makbulkan.Allah dah kata,‘berdoalah kepada aku, nescaya aku akan makbulkan’. “Aku rasa, dah puas dah aku berdoa, aku buat solat tahajjud, solat hajat aku tak pernah tinggal..tapi? kenapa Allah tak nak makbulkan doa aku?”
“AstaghfirUllah AlAzim, jangan kau fikir macam tu.Tempis bisikan-bisikan syaitan seperti itu,Ab. Kau kena ingat, setiap yang berlaku itu pasti ada hikmahnya. Cuba kau fikir balik, banyak hikmahnya dengan result yang kau dapat tu.”
“Aku tak nampak hikmahnya Mukhlis.Tolonglah aku, aku pun tak nak fikir macam ni, aku tahu aku berdosa.” “Ok takpe, kita review balik hikmahnya.
Pertama - Yang paling penting…percaya lah, Allah sayang kat kau sebenarnya. DIA rindu nak dengar kau bermunajat dan bermohon kepadaNYA. Dia tak nak kau alpa dan lupa padaNYA bila kau senang-senang boleh dapat markah tinggi. Allah sayang kat kau, takut kau jadi ego dan sombong kalau kau tak perlu berusaha dengan bersungguh-sungguh untuk dapat kejayaan tu.

Kedua - Anggaplah ini didikan terus dari Allah. Study tu, nak kena sabar,kan? Nak kena kuatkan semangat, lawan perasaan mengantuk, perasaan nak main game, nak tengok TV lah, dan macam-macam lagi,kan. Allah sedang mendidik kita supaya bersabar. Kalau kita kurang berjaya, kita cuba lagi. Kalaulah, orang yang mencipta mentol dulu berputus asa, sudah tentu hari ini kita hidup dengan pelita semata-mata. Sebab itu kita tak boleh sama sekali berputus asa.

Ketiga - Dalam proses study tu sendiri, kita kena latih diri kita berdisiplin. Study untuk exam, kita kena buat jadual,dan patuh pada jadual itu,kan? Jadi, secara tidak langsung, sebenarnya Allah sedang melatih kita menjadi orang yang bijak merancang dan berdisiplin. Bukan ke itu merupakan elemen yang amat penting untuk berjaya dalam hidup?

Keempat – Kita perlu ikhlas dalam belajar. Kita perlu terima bahawa hakikat, mungkin kita masih belum menguasai topik itu dengan baik. Salah siapa sebenarnya? Salah lecturer ke? Tapi mengapa pelajar lain boleh skor? Adakah kita benar-benar fokus sewaktu belajar? Adakah kita belajar itu dengan niat untuk faham dan ingat keseluruhannya kerana Allah semata-mata...atau kita sebenarnya merenung buku itu dan sibuk berangan tentang hal lain atau kita study sekadar untuk habiskan baca lecture note sahaja? Tepuk dada tanya iman.
Hmm..macam mana Ab? Cukup tak sebab-sebab kita kena redha atas setiap pemberian Allah. Setiap satu nya, pasti ada hikmah tersendiri, kan?”

“Betul juga kata kau Mukhlis. Astaghfirullahalazim..ampunkan aku, ya Allah. Aku hamba yang sering terlupa.” “Ab, jangan lupa, kita sebaik-baik kejadian yang Allah ciptakan. Kita adalah orang-orang terpilih, diberi nikmat Islam. Kita harus melaksanakan tanggungjawab sebagai khalifah di muka bumi Allah. Tak kira berapa banyak usaha yang harus kita berikan, inilah hidup kita. Kalau kita tidak hidup untuk Allah, untuk apa lagi kita hidup? Percayalah pada Allah. Kita adalah hambanya, Dia yang Maha Pemurah lagi Penyayang, kan… Abdul Rahman? Jadi, kita sebagai muslim tidak boleh putus asa dari rahmat Allah, kita kena sentiasa berusaha dan buat yang terbaik dalam setiap apa yang kita kerjakan, dengan mengharapkan redha dan barakah dari NYA. Insyaallah, kita akan mendapat ketenangan dan kegembiraan, bukan sahaja didunia, malahan di alam yang kekal nanti.”
Abdul Rahman tersenyum. Terima kasih ya Allah, diatas kurniaan seorang sahabat yang dapat mengingatkan aku, dikala aku kealpaan. Hatinya berasa lebih tenang. Dia berjanji pada dirinya, dia tidak akan sama sekali putus asa, dan dia akan berusaha dengan seluruh tenaganya untuk terus berusaha menuntut ilmu dengan sepenuh hati…Kerana Allah.

inspirasi laskar pelangi

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 10/01/2009 10:12:00 PM 0 PeMbErI IdeA Links to this post

Tidak semua dari kita dilahirkan dalam dulang emas. Dan tidak semua dari kita yang lahir terus mengecap kemewahan. Ada yang terbatas kehidupannya. Ada di antara kita yang lahir diceruk kampung, jauh dari kemudahan, jauh dari segala peralatan moden.

Tetapi, ketahuilah bahawa keterbatasan itu tidak sesekali boleh menghalang kita dari terus berusaha, dari terus maju, dan kita mesti memperbaiki kehidupan kita untuk menjadi lebih baik.

Keterbatasan atau kemiskinan tidak sama sekali membezakan akal dan kemampuan berfikir kita dari orang lain. Itu cumalah satu ujian kecil kepada kita. Maka, marilah kita terus bangkit dan bangun mencapai cita-cita kita kerana,

Setiap orang berhak bermimpi dan menjadikan mimpi sebagai satu realiti!

santapan kejayaan

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 10/01/2009 10:10:00 PM 0 PeMbErI IdeA Links to this post


RESEPI BELAJAR

Bahan-bahannya:

1.Buku secukupnya(ikut selera masing-masing)
2.Sebuah ketekunan
3.3 mangkuk kerajinan
4.4 hiris keinsafan
5.5 keping kasih sayang
6.Beberapa potong kasih
7.Segenggam harapan
8.1/3 cawan air mata keinsafan
9.Semangkuk azam
10.Sekuntum A untuk hiasan

Cara membuatnya:

1.Ambil beberapa buah buku(ikut selera) dan gaulkan dengan azam.
2.Biarkan seketika sehingga kedua-duanya sebati.
3.Ketekunan diperah untuk dijadikan 1 liter pati kesungguhan dan 2 lit3r pati usaha. 4.Keyakinan,kasih sayang,nasihat,doa dan harapan digaulkan bersama.
5.Kemudian titiskan air mata keinsafan.
6.Kasih sayang dan harapan digoreng bersama kasih sebagai penambah perisa.
7.Tambahkan sedikit kerajinan.
8.Akhir sekali,masukkan kesungguhan serta beberapa hiris nasihat dan doa.
9.Taburkan dengan keimanan serta tawakal kepada Allah.

Cara menjamahnya:
1.Apabila sudah masak(berjaya)rasakanlah kelazatannya(hasil),jika kurang sedap,tambahkan lagi ketekunan dan kerajinan secukupnya.
2.Hidangkan dengan sebuah kesyukuran untuk mencantikkannya lagi.
3.Hiasilah dengan seyuman.
4.Jangan masukkan dendam,hasad dengki serta malas.Bahan-bahan ini hanya akan merosakkan hidangan ini.

Selamat menjamah :)

Pesanan Editor: Bulan Syawal bulan kemenangan, setelah sebulan menahan nafsu, dan kini bermulalah medan bertempur hasil latihan di bulan Ramadhan. Ayuh sahabat semua, sama-sama berusaha untuk berjaya di dunia, dan akhirat terutamanya.

taken from iluvislam article

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 10/01/2009 10:05:00 PM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
Suami yang bijak dan peka adalah pemimpin rumah tangga yang seharusnya sentiasa berusaha sekreatif yang mungkin untuk mencorak rumahtangga yang harmoni dalam mendidik seorang insan yang bergelar isteri. Kejadian Allah yang amat unik dan terperinci membekalkan sesuatu yang amat istimewa kepada kaum lelaki dimana dianugerahkan kekuatan akal yang rasional, tidak terlalu mudah untuk beremosi atau tidak mudah didorong oleh perasaan.

Oleh sebab itulah kenapa Allah menciptakan lelaki dgn sembilan akal dan satu nafsu. Jika kekuatan akal yang dikurniakan ini dapat digunakan sebaik-baiknya, ditambah dengan kekuatan ilmu dan kesabaran yang disertai dengan kekuatan jasmani dalam mencari nafkah keluarga, maka suami akan menjadi tunjang kepada lahirnya sebuah keluarga yang harmoni seterusnya menjadi pelindung dan pendidik yang berwibawa kepada keluarga yang bahagia.

Keteguhan iman dan ketakwaan kepada Allah disertakan dengan usaha dan doa yang tidak putus- putus kepada illahi memberikan suami semangat untuk melayani karenah dan ragam isteri saban hari. Sepertimana yang difirmankan oleh Allah SWT yang bermaksud: "Lelaki adalah pemimpin(pembela dan pelindung) bagi wanita, kerana Tuhan telah melebihkan yang satu dari yang lainnya, dan kerana suami telah menafkahkan sebahagian daripada hartanya."

Dalam mewujudkan suasana yang tenteram dan aman damai diantara suami dan isteri, perlunya wujud suatu pro dan kontra antara suami isteri ini. Sekiranya si isteri sedang berduka, suami perlulah bijak dalam bertindak selaku pengemudi kepada sang isteri untuk mewujudkan perasaan gembira di dada isteri yang sedang berduka. Dengarlah segala rintihan hati isteri dengan penuh rasa bertanggungjawab dan minat dalam mendengar perasaan hatinya. Disinilah lelaki hendaklah menggunakan daya fikir yang dikurniakan oleh Allah dalam mengahadapi wanita.

Jika dibandingkan dengan kaum lelaki, memang benar wanita dikurniakan dengan sembilan nafsu dan satu akal. Apa yang dimaksud bukanlah nafsu seks semata-mata, tetapi nafsu yang mendorong seseorang itu mudah berprasangak buruk,pemarah,pemboros dalam berbelanja dan sebagainya. Hasil dorongan nafsu itulah yang melahirkan pelbagai sifat dan perasaan di dalam dada para wanita. Disebabkan wujudnya benda-benda seperti itu,maka atas dasar inilah wanita harus diberi bimbingan dan panduan untuk mengawal segala tingkah lakunya supaya tidak melepasi sempadan sebagai seorang wanita.

Dalam mendidik isteri, kaum lelaki haruslah sentiasa bersiap sedia dalam menghadapi pelbagai dugaan yang ditimbulkan oleh isteri ini. Didiklah dengan penuh rasa tanggungjawab dan kasih sayang yang tidak putus-putus walaupun kadangkala didikan yang harus diberi itu memakan masa yang cukup panjang. Janganlah jemu dalam memberi sifat tanggungjawab ini kerana tugas dalam melaksanakan segala perihal ini memang menjadi tanggungjawab suami.

Kadangkala,kita sering terlupa akan hal ini, dimana Allah menjadikan lelaki@suami untuk mendidik isteri dan keluarganya tetapi apabila berhadapan dengan kaum perempaun yang pendek akal fikirannya, kaum lelaki lebih mudah naik angin. Tanpa kita semua sedari, memang tidak dapat dinafikan ada masa dan waktunya, kaum perempuan memerlukan masa yang lebih untuk memahami sesuatu perkara itu dan oleh sebab itulah lelaki mestilah memahami bahawa kaum perempuan ini sediakala lemah pemikirannya.

Ingatlah kita wahai kaum lelaki, Rasulullah SAW juga pernah berhadapan dengan pelbagai karenah daripada perempuan yang suka berleter. Taktala mendengar leteran daripada kaum perempuan ini, Rasullulah SAW tidak menjawab satu patah pun sehinggalah leteran oleh perempuan itu berakhir. Rasullulah memberi peluang kepada perempuan itu untuk meluahkan segala rasa ketidakpuasan hati yang melanda diri perempuan itu. Apabila segala yang diluahkan itu berakhir, barulah Rasulullah memberi penjelasan atau pun memaafkan saja dan melupakan perkara tersebut.

Rasullullah SAW juga bersabda yang bermaksud: "Dunia adalah hiasan dan hiasan yang terbaik ialah memiliki isteri yang solehah." Apabila didikan yang sempurna diberikan kepada wanita ini, maka disinilah segalanya bermula. Kebaikan daripada seorang wanita yang menerima didikan yang betul mampu melahirkan kebaikan kepada seluruh umat yang dicorakkan oleh tangan wanita ini.

Seluruh alam dan isinya akan berbahagia andainya tangan yang lembut dan kehalusan belaian tangan ini datangnya daripada seorang yang bergelar wanita yang solehah. Sepertimana yang dapat disenaraikan disini beberapa sifat-sifat isteri yang solehah dan andaikata apa yang disenaraikan tidak ada pada seorang wanita itu, maka tidaklah boleh dijadikan alasan untuk tidak berkahwin, salah satu sifat lelaki yang sejati dan bertimbang rasa ialah bersabar dan menerima kelemahan isteri dengan hati yang terbuka.

Sifat-sifat isteri solehah:

1.Mentatai perintah Allah SWT dengan mengerjakan segala perintah suami selagi tidak melanggar hukum Allah SWT.
2. Sentiasa menjaga hati suami dengan bercakap dengan perkataan yang lembut-lembut.
3. Hendaklah mendiamkan diri ketika suami berkata- kata.
4. Hendaklah sentiasa menyerahkan diri kepada suami apabila diperlukan
5. Menghiasi diri dengan wangi-wangian dan (bersolek)
6.Tidak berhias dan memakai wangi-wangian apabila semasa ketiadaan suami.
7. Memelihara mulut daripada bau-bauan yang tidak menyenangkan suami.
8. Tidak curang dan mengkhianati suami apabila ketiadaanya dirumah.
9. Hendaklah sentiasa menghormati keluarga suami.
10. Mensyukuri apa yang disediakan oleh suami.
11. Sentiasa rela dan bersedia apabila disentuh suami bila sahaja dikehendakinya.
12. Tidak melakukan puasa sunat tanpa keizinan suami.
13. Tidak keluar rumah tanpa keizinan suami.


~I'll be there~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 10/01/2009 09:41:00 PM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
You and I must make a pact, we must bring salvation back
Where there is love, I'll be there

I'll reach out my hand to you, I'll have faith in all you do
Just call my name and I'll be there

I'll be there to comfort you,
Build my world of dreams around you, I'm so glad that I found you
I'll be there with a love that's strong
I'll be your strength, I'll keep holding on

Let me fill your heart with joy and laughter
Togetherness, well that's all I'm after
Whenever you need me, I'll be there
I'll be there to protect you, with an unselfish love that respects you
Just call my name and I'll be there

If you should ever find someone new, I know he'd better be good to you
'Cause if he doesn't, I'll be there
Don't you know, baby, yeah yeah
I'll be there, I'll be there, just call my name, I'll be there

I'll be there, I'll be there, whenever you need me, I'll be there
Don't you know, baby, yeah yeah

I'll be there, I'll be there, just call my name, I'll be there...

30 September 2009

~kerisauan mendalam~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 9/30/2009 09:55:00 PM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
salam...
dah lame x update blog ni...huhu... xde idea..sori kerakanan... detik2 raya telah berlalu... yeah2!!! tapi tue sekejap jer... raya pun macam xraya je ...hurm... masa entry ini ditulis aku masih lagi berbaki 26 hari utk menempuh final exam... oleh kerana tiada study week..itu lagi membuat aku agak tertekan... mmg tertekan... dalam bulan oktober yang gemilang ini.. aku ade 9 test kesemuanya ... 2 presentation...2 project yg perlu disettle kn dalam mase 26 hari...hohoho...tapi bersedia kah aku menempuh kesmua test,presentation n project?? adei.. yang paling mengerunkan mampu aku buat yang terbaik utk final exam kali?... YA ALLAH..berikan lah hamba Mu yang kerdil ni suatu kekuatan... aku macam dh tak terdaya nk menempuhi hari2 yang bakal mendatang... seakan lemah seluruh anggota badan.... seperti hendak menangis dan menjerit sekuat hati... sesungguh nya..utk pertama kali nya aku sungguh merasa sangat stress...menjerit2 dalam hati " cepatlah abis sem..dh xlarat dh ni "

tengah sibuk2 ni... modul plak saje nk join skali "kemeriahan" stress aku kali ni... modul aku akan berlangsung 1o n 11 oktober 2009... sabau je le... awal2 sem xnk plak wat..menyusahkan btul coz ganggu due date kami...hurm....

SHA kene kuat kn semangat!!! ni baru stress dlm bljar blum agi stress bekerja nnti... huhuhu.... bangkit lh weh!!!! bukak otak ko tue sikit....jangan nk layan stress ko tue!!! ingt time dip dlu2.. mase ko bru masuk dip... kesusahan time tue.. ingat muka MAK N BAPAK... mesti diorg sedih tgk ko camni....dh x tentu arah..kalu ko xnk study ko akan menyesal seumur idup ko!! ko nk jadi time dip part 3 dlu?? teruk siot cgpa ko..mcm hampeh!!! mmg mintak utk ditampar... ko nk jadi camtue lagi?? sedau2 leh diri tue cik sha weh...ni sumer berkaitan dengan masa depan ko gak.... hidup ko gak..

17 September 2009

~menghitung hari demi hari~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 9/17/2009 12:46:00 AM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
salam...

lagi 4 hari lagi nk raya..aku masih disini diperantauan....huuhuhu..nk balik!! nk psg pelita... nk pasang langsir.. nk kmas2 uma2 sambil mnyanyi lagu raya... cari kasut raya... etc....

jiran2 aku ramai dh blik tggl bape ketul je ni...huhuhu..knape awl sgt balik weh!!! tergugat ler... dh lah spjgn minggu ni kolej aku ni sibuk bukak lagu raya... tension plak..ye ar.. aku sibuk nk test tp org lain sibuk nk balik... adei2.. dugaan di bulan Ramadhan...

erm... tup tap dh nk sampai penghujung Ramadhan ni... secara keseluruhan nya.. agak kabut sikit... tp still ade masa lagi nk g tarawih..alhamdulillah... hehehe..ape2 pun insyAllah kalu ade rezeki aku bertemu Ramadhan..aku akn cuba buat yg terbaik ...improve lagi...

setelah syawal menjelma... aku akan berpesta test n xment ...sebenarnya aku agak cuak.. yelah xmcm kabut plak kn3...erm... dh lah study week xde ni.. lagi aku cam rase nk demam pun ade ni.. mcm byk je x settle lagi nih...

21hb ni konvo...hehehe... xsabar rase nya nk naik ats stage tue... tp risau plak kne pkai kasut tumit tggi..ye ar aku mane biase pkai bende2 cam tue...huhuh.. knape mesti kasut tue??? huhuhu... ape2 pun aku nk bunga konvo!!! weeee... walaupun aku x bape ske bunga..tp kali ni aku nk bunga..hek2... heheh...nk collect byk2...weeeeeee...

p/s:nnti lame gak x dpt jumpe si dia..huhuh..erm...adei..aku ni pun .... gagagga

12 September 2009

~bahagia~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 9/12/2009 08:03:00 PM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
salam...

smlm..hari yg best bg aku..yup... mmg hari2 yg lps best..tp kali ini lagi best... honestly,1st time camni... heheh... bahagia sungguh... rasa nk terbang ke awangan dan xmoh turun2 lagi... bleh x camtue? weeeeeeeee....

aku berharap kami akan slamanya begini..terus begini... tanpa henti... tanpa jemu.. tanpa air mata... tanpa duka... kerana aku telah mula mnyayangi...dan insyAllah..jika izinkn olehNYA takkn henti...terus2 dan terus begini dan kekal selamanya....kerana aku sangat suke saat begini...

aku sgt happy dgn nya... aku sgt selesa dgn nya... maybe terlalu awal utk mengatakn nya..tp sememangnya aku sgt senang dgn nya.. akan aku selitkan doa utk nya.. untuk kbahagiaan kami...study kami,keluarga kami dan segala nya tentang kami... kerna dia adalah sebahagian drpd kehidupan ku kini dan selamanya....

i hope he will always lead,guide ,support,care and walk beside me...insyAllah...

10 September 2009

~Garang~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 9/10/2009 09:14:00 PM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
salam...

ari ni sorang lagi mengatakan bahawa aku ni garang sangat...dari raut wajah aku telah mentafsirkan segala tidak kepuasan hati aku..hmmm..yeke?? adei...maafkan aku sahabat ..huhuh...
diorg kata cara pandangan aku mcm nk mkn orang..ditambah raut wajah aku yang serius... lagi orang takut nk dekat dan takut nk tegur... tak pun..mereka akan kata " sha is not in mood"..hohoho....lagi2 bile balik kelas... muka ketat yg amat..mcm dalam kepala tue ade batu besar...hohoho... cuba senyum sikit...

hmm... aku teringat masa dip dlu.. slalu gak org tegur aku nk garang giler... hinggakan kawan aku fiza wat treatment suh aku senyum dpan cermin ari2...hehehe...rasa2 skrg kne wat balik treatment tue agi..hehehe....takpun simpan sms yg best2..cam tension je tgk sms tue..aku akan tersenyum sendiri....

07 September 2009

~especially for you~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 9/07/2009 02:02:00 AM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
Especially for you
I wanna let you know what I was going through
All the time we were apart
I thought of you
You were in my heart
My love never changed
I still feel the same

especially for you
i wanna tell you I was feeling that way too
and if dreams were wings, you know
i would have flown to you
to be where you are
No matter how far
and now that I’m next to you

no more dreaming about tomorrow
forget the loneliness and the sorrow
I’ve got to say
it’s all because of you

and now we’re back together, together
i wanna show you my heart is oh so true
and all the love I have is
especially for you

Especially for you
I wanna tell you, you mean all the world to me
how I’m certain that our love was meant to be
you changed my life
You showed me the way
and now that I’m next to you

i’ve waited long enough to find you
i wanna put all the hurt behind you
Oh,
and I wanna bring out all the love inside you,
oh

You were in my heart
My love never changed
p/s:aku ske versi liyana...nyanyi lagu ni

~kelas dan gelagat ku~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 9/07/2009 01:29:00 AM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
salam...

kes pertamahahah.. ari selasa lps aku kt klas tutor algebra.. oleh kerana aku yg agak skema (padahal dh xde tmpat nk duduk)duduk btul2 depan lect...heheh...time tue lect tgh discuss test 1 kami.. sedang kami khusyuk dalam klas..tiba2 dgar lagu " lagu lena ku melayang terkenangkan dirimu sayang..." cam pnah dgr lagu ni..tup2 bru prasan aku lupe nk silent kn hp aku..huhuhu... giler ar dgn kabut aku trus silent kn hp..hukhk..alhamdulillah lect tue ok... siap sempat wat lawak... kalu anak2 saya dgr..diorg kata lagu jiwang....hhohoho..abis satu kelas gelakkan aku adei.. malu nye...

kes kedua- aku ni agk pelupa + byk tanye... aku pun tanye satu soklan ni kt lect...pastu lect tue kata...awk nk tau x ari tue saya gi jusco pastu cam nk beli pengetuk mainan bdk2 kecik.. coz saya rasa nk ketuk je awk ni..geram sy..awk slalu dok dpn tp x fhm..heheh..aku ske lect ni...coz dia cam mak2 gitu..best... hehhe..ske wat lawak..n kes ketiga-aku penah nk tertdo dlm klas dia dh lah aku dok dpn skali pastu dia boleh bgtau kt klas...ok kita take 5 jap coz ad yg dh nk tdo tue..sambil senyum kt aku...adei...hahhah

actually byk agi ..tp yg ni je yg aku ingt hehehe

kalu kt klas ctu..aku slalu diberi gelaran2 hohoho..mungkin disebabkan kepetahan aku berkata2(yolah tue..hmmm) minggu ni aku di pngl senator..hahha.. "ye senator,sy nmpk kegusaran anda yg ingin mengutarakan pendapat anda berkenaan topic kite ni"hahah.. adei...ustaz ni saje je nk kene kn aku... adei...minggu ni dia byk attack aku.. actually slalu kot...hahah...

ramai classmate aku ckp "sha ni slalu wat lawak lah" seriously aku bukan sengaja nk wat ..tp mmg dh terkuar bende2 cam tue n spontan ..diorg paling x bleh lupe presentation math modelling aku..ketara muka pucat+gelabah+kabut aku kt dpn ni... pastu siap mengigil..adei... aku pun x tau nape jd camtue..huhuhu... satu klas gelak kn aku lect aku siap ckp" sharima ,awk tarik nafas dalam2 ,relax k" heheh...malu2...aku ni kan pemalu!!!

~kisah cawan dan sudu~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 9/07/2009 12:30:00 AM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
salam....

aku telah kehilangan cawan dan juga sudu ku....hhuhu... sampai ati kakak cleaner wat camtue kt aku...ape salah cawan,sudu dan juga aku???...skrg aku takde cawan dan garfu ku kehilangan pasangan nya iaitu sudu....huhuhu.... hurm... mesti korang cam pelik kan.. dh nape minah ni wat citer cawan dan sudu ni??? hohohoho meh sini aku story kisah yang mnyayat hati ni....

pada pagi jumaat yang indah dan permai... setelah dikejutkan oleh si dia..aku bingkas bangun dan dengan kadar segera aku membancuh oat+vico+beberapa keping biskut+kurma=sahur.... sambil2 tue aku bukak note2 aku ...heheh(skali-skala jd bdk skema jap) ..selepas itu aku terus bersihkn diri dan solat subuh... time kemas2 buku nk g klas aku terpandang cawan aku...hurm.. lupe nk basuh td... aku pun p basuh cawan tue..tp disebabkan oat dlm cawan tue dh kering aku pun rendam dgn air dan tinggalkan di bilik air dengan harapan nnti aku balik klas kul 9.30 kang aku basuh le...

tp belum sempat kul 9.30 pg...cawan dan sudu telah hilang.... aku pun tercari2 cawan tersebut... tgh cari2 tiba2 ade kakak cleaner tue lalu...aku pun tanye" kak,ade nmpk cawan kt sinki ni x?"..dengan relax nye kakak tue kate dh ade kt dlm tong sampah...haih...aku pun tanya la... nape akak buang?.. akak tue kata mane boleh tinggal kan barang2 dlm toilet..la... xkan kjap pun dh kena buang kot..huhuhu... sedih sungguh... cawan dan sudu tue banyak berjasa pada aku since aku dip dlu..same2 stay up dgn aku..huhuhu sampai ati...

dengan ini kami (iaitu aku ,zul,dan juga ayu) telah mencipta sbuah lagu bertajuk "pulangkan" versi cawan dan garfu....heheh... sambil2 tue kami bergelak sakan smbil berguling... adei... camne pun aku tetap merindui cawan dan sudu... sebagai bukti sampai skrg tiada penganti(padahal malas nk bli kt koperasi kt bwh ni...mane tak nye.. terlupe je...) he3...

03 September 2009

~macam2~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 9/03/2009 02:52:00 PM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
salam...

macam2 bermain dalam kotak fikiran aku...huhuh terasa sungguh berbeza suasana degree dgn diploma dulu...kiranya..dulu aku sempat gak study walaupun xment banyak..tapi kat sini.. lepas je siap satu xment datang xment baru... macam semua nk rushing... nk cepat..huhuh..ni blum masuk bab test2 yang mcm hujan lps raya nanti..huhuh...inilah baru di kata kan student universiti!!! hhohoh... tp...hmm.... byk sgt tp nya....

kadang2 aku jeles tgk bdk2 yang hebat dlm math ni..especially dlm DE..huhuh..cam senang je mereka buat soklan2 tue... tp nape aku cam slow wat math ni? adakah aku xda bakat dalam math? huhuhu.. aku dh try my best wat soklan2 tue... tp..hmm... cam biasa kecewa...huhuh... aku slalu sedapkan hati... blum rezeki aku agak nye... mcm2 aku fkir... camne nk jadi hebat mcm lect aku,mmber2 aku yg hebat tue? nape aku still cam blur2? think positive sha....never give up!!never say no!!! hohoho... aku kne hebat sperti mereka...ingt mak dgn bapak...n sha start the engine!!!

dalam kesibukan..aku terfikir pasal dia ...sungguh...aku ade rase rindu padanye.....weeeeee... dalam sibuk2 tue gak..aku leh tersenyum sendiri..sib baik xde yg prasan...hahahahahah.bru rase cam ad spirit...tiba2...k sha start the engine!!!!vrommmm.....(hah!!! mane xment yg cam gunung tue..meh sini dkat dgn aku!!!haaha)<---------(roomate aku kate...sha giler!!!)

02 September 2009

~lagu-lagu yang best~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 9/02/2009 12:50:00 AM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
salam...

lately ...ramai yang bg sms tanya..."Sha,ape cer ni..blog ko dh jadi jiwang ni..hahaha" ,"sha...wah2 dh pandai skrg ea?...".....and etc... hahah... aku just reply.."no comment"...tetttt

nape aku jiwa2? erm... satu tanda tanya yang sering bermain difikiran... hahah... korang fikir ar sendiri... biar segalanya rahsia... siapa dia? asal dia? ...satu hari aku akan bagitau ...hahah

tak salah kn perubahan ke arah kebaikan... hahah... kira aku transform ar... hahha...

ape2 pun aku hope segala takkan berakhir....

29 August 2009

~tetttt~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 8/29/2009 12:04:00 AM 2 PeMbErI IdeA Links to this post
mungkin agak sukar untuk difahami
atau disedari


i
t's the words we don't say that mean the most.
yeah damn right!

8 tanda aku suka kamu:

= bila aku bercerita tentang masalah aku pada kamu, dan berharap kamu menenangkan aku dengan kata-kata semangat

=bila aku tak jemu melayan sms kamu dari pagi sampai petang tanpa henti biarpun ketika itu aku sedang bergembira bersama teman-teman.

=bila aku bertanya "bila eh kita boleh jumpa?"
(dengan harapan kamu akan kata "jom, weekend ni!")

= bila aku kata take care, sebab golongan tertentu saja akan dapat ucapan seperti itu.

=bila aku sanggup temankan kamu bersembang biarpun sehingga ke subuh.

=bila aku tetap sms kamu, biarpun sms sebelumnya tak berjawab.

=bila aku berkongsi lagu kegemaran aku dengan kamu, dan berharap kamu akan terkenang aku bila dengar lagu itu.

= dan bila aku mula tanya tentang keluarga kamu, itu juga tanda aku memang suka kamu.

aku tak mampu. tak terluah.

memang susah nak cakap "aku suka kamu."


28 August 2009

~tup tap~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 8/28/2009 02:05:00 PM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
salam...

aku xtau nk tulis ape ni... sblum tulis ade je kat kapla ni...tp biler dh dok tul2 dpn laptop ni..eah... hilang dh...ishk2.... pelupa btul minah ni kn2? xpe..slow2... lately ni ..adei..aku pun xtau nk cakap ape dh...huhuh... agak serabut kepala aku ni hah... mcm2 yang perlu aku wat...yep... agak headache aku pada waktu itu...sukar utk berfikir scara waras...huh... xpe2... relax je dlu..arghh... tp.... adei... beb...tak tau dah ni...

hmm.... ari ni aku blik ikut jalan jauh...saje je... melayan perasaan sambil berjalan ke kolej... mcm2 bermain dlm kotak fkiran aku ni ... aku ske atau tak aku terpaksa terima... dingin je rase... enthlah taktau mane hujung dan mana pangkal... aku blur... aku xtau... ape yang telah berlaku...terasa kehilangan sebentar... pending... tiba2 terasa sgt takut...sangat sejuk...dan yang penting sangat2 risau...aku pun tak tau ape yg akan berlaku selepas ni...

...~sgt sweet~....

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 8/28/2009 12:57:00 PM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
salam...
aku sangat tersentuh dengan kata2 si penulis. dan, aku nak share dengan kamu semua. :)

"Dear Soulmate,

I do not know who you are, or where or when we will meet, but I do hope it is soon..

I pray that when we meet and fall in love, you will love me, for me, and not hope for someone who is thinner or prettier. I hope you won't compare me to girls who may have brighter smiles. I hope that you will make me laugh, take care of me if I get sick, and be trustworthy.

I hope you will remember that I prefer roses than daisies, and that my favourite is blue and not pink. Please know that my eyes aren't brown, but they're black.

Please know that I might be too shy to stare you from eye to eye, but please don't be afraid to stare at me. I won't slap you or push you away. When we go on a date, please don't be stress about where to take me; what's important is that I'll be with you.

If I cry, please know it isn't because of you, just hold me close, and I'll heal quickly. And, if it is because of you, I'll heal just the same.

Please tell me if anything I do bothers you, or if something just doesn't sit right.I would like you to always be honest with me. If Ihave a bad day, I hope you will shower me with confidence and smile.

I hope you don't think that I'm asking too much of you. I hope you understand that I'm a little bit nervous and very scared. I wish I could tell you how or when we will meet, and if we will be in love forever. Every relationship is a new game of cards, and ... .. I've never been good at cards. But I will try my best to be kind and love you dearly for all that you are, without expecting too much from you. Thank you for listening; this all that I ask..."

27 August 2009

~sesuatu~ (^_^)

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 8/27/2009 08:12:00 PM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
salam...
alhamdulillah...sudah 6 hari kita berpuasa... dalam bulan yang mulia ini banyak perlu aku tempuhi... yup... halangan mematangkan fikiran.. supaya kita lebih bersedia dihari-hari mendatang..

matang...aku ingin mematangkan cara aku berfikir.. kalu boleh tak mau jadi sesuatu pekara yang kecil menjadi complicated... dan yang paling penting tidak perlu berfikir seperti kebudak-budakan.. tidak mau terlalu mengikut hati..bak kata pepatah ikut hati mati,ikut rasa binasa... aku mau bahagia..bahagia dgn perjalanan hidup ku..walaupun kadang-kadang langit tidak selalunya cerah... aku kena redha ketentuanNYA...

aku tau bukan senang nak jadi matang ... tp aku yakin..aku boleh..aku mahu matang dalam berfikir....




26 August 2009

~perihal kampus~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 8/26/2009 03:43:00 PM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
salam...

slamat berpuasa semua... hehehe... kalu boleh aku xmoh sedih2 ni...aku nk happy je..itu pun kalu diizin oleh ALLAH s.w.t..hehehe... aku nak ignore ape yg leh wat aku sedih,marah,bengang ...biarlah mereka mengata,mengumpat ke hape ke... yg penting jangan melampau ok... nak mengata??..teruskanlah.... aku mls nk layan... cakap2 blakang? ahahaha.... cakap lah sampai puas biar sampai hendak terkoyak mulut.... aku malas nak kisah..hanya mereka berfikiran cetek dan perangai yang mengalahkan budak2 hingusan je akan buat begitu...teruskanlah... satu je... jangan melampau sangat..kerana setiap kesabaran dan batasnya... heheheh...weeeee

sekarang aku nk fokus ape yg patut aku buat..erm.. bila disenarai pjgnkan aku dapat rasanya wow!! busy nya aku ni.. tp kalu kita berikan sepenuh komitmen insyAllah..segala nya berjalan dengan lancar..jom..checklist my task...
  1. bel 422-finding=3/9
  2. mat 522-maple=3/9
  3. phi 415-term paper =1/9
  4. mat 523-matlab=14/9
  5. ctu553-13 mei dan implikasinya terhadap orang melayu=10/9
  6. eco415-case study=lps raya
  7. test 2 mat523-11/9
InsyAllah...

~my new playlist~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 8/26/2009 06:53:00 AM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
1-dewa-munajat cinta
2-taufik batisah-kepadanya
3-sasuka-terbangkan aku
4-agnes monica-teruskanlah
5-bliz -mimpi yang mati
6-ungu-tercipta untukku
7-Raihan-kasih sayang
8-qiara-hanya padamu
9-brainstewz-twinkle away
10-estrella-ternyata


22 August 2009

~selamat menyambut Ramadhan ~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 8/22/2009 06:43:00 PM 1 PeMbErI IdeA Links to this post
salam...

hari ni 1st day puasa... masa entry ini tertulis aku dpt bayangkan keadaan kt rumah aku skrg.. mesti ramai yang ade kt uma mak kn... adik-beradik ku mesti ade skali n maybe tidak ketinggalan family busu n makde.. huhuh.. aku kt sini sorg2 je dari mula bersahur sampai lh lagi 20 minit nk berbuka ni...still sorg2.. erm.. pg td ade rase xkeseorgan coz ade org teman kan dari jauh.. huhuhu..thanks dude...

hari ni tak byk aktiviti yang aku wat... dr pg sampai ke ptg aku dok dpn lappy ku ..dan diselang-selikan dgn ke toilet n solat .... huhuh.. boring kan... nak nangis?hmmmm dh beso kot.... nak sedih tue ade lah..tp cam mls nk layan kn sgt..ye ar.. nti lagi teruk..better camni..x sedih sgt.. xgembira sgt... biasa2 je...

aku amat berharap agar bulan Ramadhan kali ini penuh bermakna..agar dpt aku tempuhi dgn sempurna insyAllah ..huhuh..

~selamat menyambut Ramadhan n slamat berbuka puasa~

20 August 2009

~kesengalan~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 8/20/2009 05:56:00 PM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
salam...

ari ni aku cam blur2 n kabut semacam..hahah..cuak nk test algebra agaknyer... huhu..risau ..bleh wat x nih..huhu.. ape2 bende dh lps... skrg ni aku serah kepadaNya..kerana DIA lebih tahu...

ari ni aku byk merepek dlm kelas ..hahahha.. entah lh...dlm kelas hubungan etnik td ustaz tanya... penjajah tanam ape dlm masyarat kita? aku dengan x sedar tercakap getah!!! adei... ape da... riuh satu kelas ..adei.. malunyer..mula2 nk bgtau org sebelah je..tp terckp kuat...huhuh..

pastu plak..aku tertgl kad matrix...agaknye dh jodoh terjumpe sorg staff yg ske saman sbab x pkai kad matrix..dgn nada cam nk gertak dia tanye aku "awk ad bwk kad matrix x? bleh pakai x? " aku pun blur2..ade2..padahal xde....adei..cuak2...pastu bleh plak dia lepak btul2 dpn klas aku..ayu dh miskol suh pi jumpe lect nk bincang psl presentation DE..dgn gaya cam pencuri aku kuar kelas sorok2...adei.takut dilihat staff tue..huhuhu sengal seh...

pagi td aku dok sarapan dgn mmber aku... tgh2 dok sarap.. dia kata aku cam lonely...slalu sorg2..mcm xde kwn sgt..cam ketara sgt..beza sha dlu dgn sha skrg..cam kabut..ske dok sorg2...byk termenung... pastu cam kesian kat aku...huhuh..beb seriously aku terharu seh..coz dia care psl aku... huhuh..actually aku mmg rasa sgt sunyi...yup... ape yg dia teka tue btul.. alhamdulillah skrg ni dlm life campus aku ade zul,ayu n nasrul je...aku dh mcm xde sape2 lagi dh.. aku byk abiskn masa aku dgn diorg selain melayan study n xment cam gunung everest tue... aku x havoc cam kat segamat dulu..seriously i'm totally different...x giler2 cam dlu..ade je plan aku nk sakat n kene kn anak dara org.. mmg seronok coz ade nisa,yong,nas,firah,ekyn,fizah n sue.... tp sumer dh xd.. firah n nas dh lain course mmg jarang jumpa ar..huhuhu... rindu saat2 dlu...camne pun aku kne biasekn diri kn2..SHARIMA BOLEH!!!huhuh...

skrg ni aku cam agak stress.. n slalu nmpk serius hurm... n paling x best aku cpt moody..huhu. .aku xseceria sperti dlu...aku nk sha yg dlu...ceria..ske gelak2..nmpk tenang..rajin g klas.. ske wat note.. rajin study... MANE SHA YG DULU... maybe aku dh biasa ade org kt sekeliling aku..biler dh xde..aku cam ilang arah...blur...huhuhuh




~DOA SEORANG KEKASIH~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 8/20/2009 12:57:00 AM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
Oh Tuhan, seandainya telah Kau catatkan
Dia milikku, tercipta untuk diriku
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kebahagiaan

Ya Allah, ku mohon
Apa yang telah Kau takdirkan
Ku harap dia adalah yang terbaik buatku
Kerana Engkau tahu segala isi hatiku
Pelihara daku dari kemurkaanMu

Ya Tuhanku, yang Maha Pemurah
Beri kekuatan jua harapan
Membina diri yang lesu tak bermaya
Semaikan setulus kasih di jiwa

Ku pasrah kepadaMu
Kurniakanlah aku
Pasangan yang beriman
Bisa menemani aku
Supaya ku dan dia
Dapat melayar bahtera
Ke muara cinta yang Engkau redhai

Ya Tuhanku, yang Maha Pengasih
Engkau sahaja pemeliharaku
Dengarkan rintihan hambaMu ini
Jangan Engkau biarkan ku sendiri

Agarku bisa bahagia
Walau tanpa bersamanya
Gantikanlah yang hilang
Tumbuhkan yang telah patah
Ku inginkan bahagia
Di dunia dan akhirat
PadaMu Tuhan ku mohon segala

19 August 2009

hepi besday gurl!!!

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 8/19/2009 10:40:00 PM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
salam...

alhamdulillah aku amat bersyukur kerana masih lagi bernafas dimuka bumi ini... selama 21tahun aku telah banyak pahit manis aku lalui...erm.. nama pun kehidupan kan...hhuhu... mesti lah ade cabaran dan dugaan ... ape2 pun aku berbangga aku telah jadi dewasa sekarang...aku kne berlatih jadi seorang wanita..yup i'm big girl right now!!

rasa2nya besday kali ni..sungguh bermakna bagi aku... rasa cam seronok sgt...walaupun test DE agak mengugat gumbira ku..tapi life must goes on rite?? yup2..huhuhu... tiba2 aku rindu saat2 myambung besday together dgn mmber2 yg lahir bulan ogos masa kt segamat dulu..seronok sgt... kenangan hanya tinggal kenangan...

besday kali ini aku sambut besday dengan my friend..yup dgn ayu n zul...agak sunyi ..tp alhamdulillah ..mereka ingat besday aku..walaupun x semeriah dlu... aku bersyukur mereka ade... thanks beb!!! yang paling x bleh lupe aku celebrate my besday with someone...first time aku clbrate with guy..hohoho... i really appreciate that... yg lately ni banyak melayan kepala n kejiwangan aku yg tiba2 ade ni..sorry2..

21tahun .... dah besar dh ni... mak tanye gak..do u have boyfriend? opps... hahhaah... erm.. blum lagi... byk bende dalam kepala aku.. study...family...friends... mmg aku x nafikan aku ade ske kt someone...tp aku biarkan je dulu.. coz bg aku kalu ade jodoh ade lah.... lagipun kami baru brkawan..rasa nya agak terlalu awal..kan2...hurm...blum tiba masa nya agi...

ape pun thanks kat korg yg wish besday aku ....weeeeeeeee luv u all

14 August 2009

~CarTa Mp3 AkU~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 8/14/2009 11:59:00 AM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
  1. bliz-mimpi yang mati
  2. liyana-especially for you
  3. brainstewz-twinkle away
  4. git fresh-blow a kiss
  5. joanna & co-lutsinar
  6. saskua-terbangkan aku ke bulan
  7. Yusof Islam- I look I see
  8. Zee Avi-kantoi
  9. stiff dylans-ever fallen I love
  10. Rihanna ft Neyo-Hate I love You

Estranged-ketika itu

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 8/14/2009 11:50:00 AM 0 PeMbErI IdeA Links to this post

Sedih mulanya
Jikalau kamu tiada lagi di sisi
Wujud bezanya
Keadaan itu bertukar akhirnya
Sunyinya rasa
Yang sebenarnya di sini engkau tiada
Senangnya rasa
Mengingati masa dia ada bersama

Cerminkan aku ketika ini
Yang kaku setelah pecah

Ketika ini kurasa kehilanganmu
Ku mahu imbasi keadaan itu
Ketika ini ku rasa kehilanganmu
Ku mahu ingati keadaan itu lagi

Senangkah engkau
Sekiranya tiada aku jelma

Kuatkah kamu
Kalau tiada menunjukkan arah
Berdirilah kau
Agar yang disebelah kamu bantu
Sedihnya rasa
Hatiku mengundang masa kau masih ada

Cerminkan aku ketika ini
Yang kaku setelah pecah

Ketika ini kurasa kehilanganmu
Ku mahu imbasi keadaan itu
Ketika ini ku rasa kehilanganmu
Ku mahu ingati keadaan itu

Kelip terakhir
Buat mataku
Kita layari
Cakerawalamu

Hanya sunyi disisiku
Sehingga kita bertemu
Hanya suci ditanganku
Hingga kita bertemu

Ketika ini kurasa kehilanganmu
Ku mahu imbasi keadaan itu
Ketika ini ku rasa kehilanganmu
Ku mahu ingati keadaan itu lagi

~tersedar ~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 8/14/2009 12:47:00 AM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
salam...
alhamdulillah..segala kekusutan selama ini terjawab...aku pun xtau nape aku seberani tue.. hahah giler ar ko sha!! giler tegar... adei!!segan pun ade gak..tp biler pikir2 balik..ade sebab aku wat cam tue...aku xnk jd cam dlu...terbang setinggi-tingginya lpas tue kedebus jatuh ke bumi sakit dan perit hanya TUHAN yang tahu...

ditambah rasa serba-salah yang menebal dlm diri antara faktor yang perlu diambil kira... sebenarnya aku dh lame x rase cam tue..sbab tue agak blur2... ditambah kan pula rase ego giler tebal yg konon nya slalu barkata "lantak p" "buang masa je beb" "x bosan ke beb" "byk bende nk wat.. mls nk layan ar"...tp skrg ....nah amik ko sharima!!! seriously sebelum ni aku x prasan what is going on here... tp setelah di asak dgn segala pertanyaan (dh mcm kaunter pertanyaan nih) oleh mereka.. terfikir gak aku..WHAT IS GOING ON HERE!!! kenapa ini...kenapa itu... apsal bleh camni? setelah mengambil kira segala aspek berikut.. aku pun wat some research... mula2 dh dpt jawapan itu... setelah secara tidak sengaja nya aku terpandang sesuatu...opps!!adei..relax dlu..cool2..

skrg sumer terjawab...and i'm feel sorry coz "ter.." hurm... coz aku tau n x lbh drpd itu....

12 August 2009

~tak tahu~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 8/12/2009 07:42:00 PM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
salam...
erm.. aku tak tau tulis ape sebenarnya ni.. byk bende dalam kepala aku...just nk tup tap kt keyboard ni je..tp biler bukak blog terus ilang dari ingatan ...ceh..ape da....huhuh

erm...k lah aku nk citer sikit ni... kadang2 kita sendiri tak tau ape yang kita nak... ape kita nak buat... yang ade hanya "entah","tak tau" erm... tapi sampai biler still guna perkataan2 tersebut....dan masih biar kan diri kita dalam dilemma.. hurm... tapi camne nk elak kn guna perkataan2 tue?? arghhh.. "arghh malas ar nak layan"...tp member aku kata... sampai nak ignore bende2 camni? sampai nk take time? sampai biler nk biarkan je? dari dulu sampai sekarang x penah nk berubah... n paling dekat skali...sampai biler nk jadi hipokrit? tipu diri sendiri..

pijak lah dlam dunia realiti..jgn biar kan ia jadi illusi atau fantasi... nnti akan makan diri...

hurm..tp bersediakah aku???

10 August 2009

~isnin yang memenatkan~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 8/10/2009 07:48:00 PM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
salam..

huhuhu... isnin bagi aku adalah hari yang penuh dugaan n cabaran...kelas yang mmg penuh yang teramat penuh dan meletihkan...huhuh..pagi yang x bape nk indah disusuli dengan kelewatan aku ke kelas ...aku terpaksa menapak ke kelas...hurm.. penat sgt2... sampai je kt kelas..alhamdulillah lecture aku blum sampai agi.. tercunggap2 gak ar..huhuhu..tue ar padan muka sape suh tdo lambat smlm..dh tue merepek bukan2...nah amik ko sharima..hahahah....ceh... huhuhuh... biler dh penat blajo pun entah hape2...sengal2 je aku solve kan maths problem td..huhu...

pastu bleh plak lupe bwk duit nk pi beli mknan..ceh..you are so clumsy lah cik sharima oiiii... huhuhu.. lps tue aku terus pulang kt bilik tanpa mmbeli makanan utk lunch pd hari ni... dan aku tertdo kelaparan adei.. nk pinjam duit mmber segan plak..adei...xpe2..sandwich ade lg... hahaha..alhamdulillah xde lah kebulur aku hari ni..hahah...pastu aku p minum air glukos utk topup tenaga... sape suh malu skrg nah amik ko!!! tanggung sendiri ar cik sharima!!!hhahah..giler ar... hurm.. pastu rushing pi blok cempaka adei skali lagi dugaan..aku terlupa bwk botol air... giler pelupa minah nih ..ape nk jadi agak nya!!!kepenatan + haus +panas=aku yang keletihan!!! aku btul mgantuk dlm kelas bel td..adei...nk kne ketuk agak nya ni!!

dh tue rushing plak gi fakulti aku tue...hurm... sampai2 je kelas sedang digunakan..huuhuh..giler ar penat...tak dpt nk duduk sakit kakiku!!! haha..cekal kan diri tue..kui2..utk menghilangkan rasa lapo+penat +sakit kaki aku pun start berbual dgn mmber2 ku..kira gosip jap ar..hahha..
dlm kelas plak aku cam blur..apsal slow sgt sore lecturer aku ari ni..hurm... cam mngantuk pun ade...biler lecturer aku kata"thats all for today"..dengan langkah yang cepat dan tangkasnya aku trus kemas2 barang2 nk terus blah dgn cepatnya...pi cari NASI!!! aku rindu padu mu!!!!

~SABTU YANG INDAH~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 8/10/2009 07:31:00 PM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
salam...
sekian lame aku hold post (lame ke??hhaha) akhirnya dpt publish gak heheheh...bukan ape..mase begitu mencemburi aku utk terus menekan keyboard lappy ku ni...heheh

kembali kepada tajuk diatas...erm... hari sabtu lps aku pi celebrate besday aku dgn sorang member ni... awal2 lagi aku dh bgun coz nk read note2 n hafal then wat tutorial ..hhhoho..coz aku tau lps balik sure xkn sentuh buku coz kepenatan yg amat..hohoh

byk tempat kami pi..rasenye x perlu mention kn kt sini..heheh... tp paling aku rase cam best sgt2.. mase dinner kt kg baru K.L..hohoho... 1st time aku mkn mengadap KLCC yg tersergam indah... mmg x dpt diucapkn dn kata2..maybe bg orang lain cam dh biasa...tp aku btul2 xcited... lantak pi ar org nk kate ape..jakun ke kekampungan dan sebagainya..peduli ape aku.. yg penting aku sungguh xcited masa mkn kt situ..terasa mau pi lagi...huhhu..thanks sgt2 kt mmber aku tue coz sudi bwk pi mkn kt situ hehehe....

06 August 2009

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 8/06/2009 07:20:00 PM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
salam
aku cam pnah wat tag ni..tapi xpelah..heheh.. baiklah Ms DEmon... Aku isi kan gak utk ko hahahha...<---blanja mcd dulu ea...hahha

SOALAN 1: 7 fakta tentang diri anda.

-Ske tgk bende2 gajet especially model notebook and PDA..
-Hidup aku simple tp penuh bermakna... lebih2 lagi ada family dan sahabat2 sejiwa yg selalu berada di sisi..
-Aku seorg yg sensitif , nampak jer brutal tp jiwa ku sungguh comey... x bleh tgk org nangis n for sure aku akan turut mengalirkan air mata...
-Rimas dgn keadaan yg terlalu bersepah + sempit..
-Indie music tak kisah genre ape pun tp tidak kepada metal n screamor(pening seh)
-McD... i'm love it... lagi pun byk memory psl McD..especially McD alamanda
-Aku bile in love... he always in mind n heart...

sebnarnya banyak agi..mane ckup 7 je...letak ar 20 ke hahah

SOALAN 2: Zaman persekolahan anda.

2(a) 5 tabiat buruk anda waktu sek.ren
- ske dtg lambat ..heheh,, umah dgn skolah dkat giler..
-malas giler nk study ... ske main2... hahahh...(protes)
-ske kaco sorg mamat cina nie... hahha... coz dia ni diam je kalu kaco dia...
-penah ade krisis dgn cikgu BM tp skjap je...
-x bleh dok senyap2 dlm kelas...aku mesti nk bergerak ke mane2... hahhaha ske wat "lawatan" ke kelas2...n tgk org belajar...

p/s: honestly... aku x ske msuk skolah tue n aku terseksa kt skolah tue... so, aku byk memberontak...

(b) 3 fav. subject with reason

-sejarah!!!!!!! perghh..aku ske giler subject ni seh.... walaupun ramai geng2 aku xske... tp aku lah org paling bersemangat time kelas sejarah.. bg aku sejarah adalah unik n mcm novel...hhhohoho

-fizik!!! walaupun x perform baik dlm spm, tp aku still kate yg aku ske fizik...!!!! aku ske xperiment fizik coz mcm logik jer...lgi pun kami kn ade PAPA FIZIK!!!

-biologi... cikgu best..pastu cam leh tgk bende2 pelik n sel2 yang mmg cantik... hehe.aku mmg hepi masuk kelas tersebut..

(c) 3 non fav. subject with reason too

- erm... kimia!! kecut perut biler masuk klas ... cikgu aku time tue garang seh.. serius jer... huhuhu risau aku... aku pernah je kene marah ... tp aku tau cikgu kimia aku seorg yg baik hati...

-add math ..ahhaha cam pelik kan kalu aku kate aku xske subject ni coz skrg aku tgh wat degree in math management...tp dlu mmg xske ..mls btul nk wat lthn ke hape ke... bising gak cikgu aku biler dpt murid yg mls camni..kehkeh
.
-PJK..hahhah.. aku paling mls nk bersukan dlu.. coz mls nk bwak baju sukan n tukar baju sukan...hahha.. lps bersukan sure bdan berpeluh n terus2 baju skolah ku berbau n aku akn x selesa sepjg hari ...

SOALAN 3: Tentang anda.

(a) menarik pada kamu

menarik????? erm....well nothing interesting about me.. I'm just a gurl who luv to be myself..

(b) x leh hidup tanpa??

of course my the most lovely n caring family... for the future i think the person that i call him as my husband ahaks...

(c) if mlm b4 tidur spe yg anda hubungi??

"Mr.N"

adakah aku sedang stress??

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 8/06/2009 12:22:00 AM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
salam...
mcm2 berlaku dalam dua hari ini... huhu..penuh dugaan dan aku sering mengira waktu bilakah segalanya akan berakhir... aku penat dan sangat penat... tertunda segalanya hingga terlepas pandang sesuatu yang amat berkaitan dengan kehadiran aku di menara gading ini ...berkejaran kesana kemari... penah terdetik dihati "arghh lantak ar " tapi aku tak boleh camtue.. what goes around comes around... tapi siapa nak bersama-sama memikul beban di bahu..sama-sama berkongsi duka ??? siapa yang nk memberi nasihat ,semangat dan harapan... segala sendiri..

adakah aku bersalah? kerana menanggung semua itu? hmmm... sering menjaga hati orang tapi hati sendiri merana... teruk kah aku berfikir sebegitu... aku hanya manusia biasa jadi aku bukan seorang terlalu baik orangnya...aku tidak akan jadi sempurna ..kerana aku hambaNya... yang terlalu kerdil ..terasa kecil disisiNya... aku redha..aku pasrah...kerana apa yang berlaku dalam 2 hari yang lalu memberi seribu satu pengajaran kepada aku..

"YA ALLAH... KUATKAN HATI , BERIKAN LAH PETUNJUK KEPADA HAMBAMU INI "

wassalam

03 August 2009

~tak terkata~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 8/03/2009 09:46:00 PM 2 PeMbErI IdeA Links to this post
salam...
hmmm...ape yg tak terkata ea...hahha... sebenarnya banyak benda yang ligat bermain dalam minda galaksi aku ni... nak tulis tapi tak tertulis... kadang kala sikap terlalu penting diri sendiri mmg menyusahkan orang.. tak kisah lah dalam ape je situasi sekarang ni... aku tak mention sapa2 coz biarlah ianya jadi secara general.. aku pun bukan nya baik sgt.. tapi at least jangan lah terlalu penting kan diri... boleh menyusahkan orang kot

yang paling kelakar(sbnarnya tak pun) pepatah orang dulu2 "seperti kacang lupa kan kulit" masih relevan agi... yup... situasi ni kerap berlaku depan mata aku ... nk tergelak pun ade... tapi nak wat camne dh diri masing2.. tegur salah kot2 dicop "cam baik sgt ar ko ni sha" tak tegur pun salah yelah sedikit sebanyak boleh buat ade2 mata2 dan hati yg jelik memandang ....malas ari nk dgr bende yang same..buhsan.. cam dh xde keje lain agaknya...

hmmm..ntah ape2 aku bebel ni...k nk sambung study huhuhu



02 August 2009

~sunyi~

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 8/02/2009 09:58:00 PM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
salam...
hahah..sebenarnya aku xtau nape aku pilih tajuk ni...huhhu.. cam pelik kan... tapi itulah..bende yg terlintas kt fikiran aku... kadang2 bila kita nk lari dari sesuatu dan kalu boleh nak jauh dari sesuatu tapi ia makin dekat dengan kita... semakin ikut jejak langkah kita... tapi lain pulak kalu kita teringin sgt sesuatu tp kita susah nk dapatkan nya.. sampai bermandi peluh n mengalir air mata dan sembab di bahagian mata... ape pun aku kne anggap bende2 tue satu dugaan cabaran ..dan yang paling penting kita kne sentiasa berdoa kepada NYA... kerana Dia lebih mengetahui....

ape pun yang terjadi disekeliling kita ... ade tertulis di dalam Al-Quran dalam surah al-Baqarah ayat 216 yg bermaksud:"boleh jadi kamu membenci sesuatu ,padahal ia amat baik bagimu,dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu sesuatu ,padahal ia amat buruk bagi mu;Allah mengetahui ,sedang kamu tidak mengetahui"

ape pun kita kene redha dengan ketentuan Nya...
"Ya Allah kuat kan hati ku.. tabahkan diriku menempuhi segala dugaan yang mendatang.Permudahkan lah segala urusan ku.."

01 August 2009

mid term...

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 8/01/2009 09:10:00 PM 4 PeMbErI IdeA Links to this post
salam...
cuti mid semester break ni yg paling x best... huhuhu... coz nnti cuti raya cume tgl 3 hari je..huhu..xbest2... pastu plak byk bende tangguh... xpsl2 minggu dpn aku ade byk test..huhu..ni sumer gara2 H1N1 yg kian menular ...huhu...

aku,zul n fira brtiga adalh diantara penghuni kolej yg pulang ke kolej lbih awal.. ape2 pun kami redha ketentuanNya..huhu... ptg td kami bertiga sempat ke bdr shah alam berjalan2 coz ade book fair kt pkns... byk buku2 jual pada harga yg murah.. lebih2 lagi buku kanak2..tiba2 aku teringat kt anak2 sedara aku ... kan best leh beli buku2 ni kt diorg...tp biler lagi aku nak balik mlk kn2?? hhuh.. xpelah kalu ade rezeki kt mlk aku belikan buku untk diorg... aku terpandang kat atas stage... mcm knl tapi xsure sape.. maklumlah rabun jauh n mls nk pkai cermin mata..huhuh.. prof muhd kamil sedang memberi ceramah ..hhuhuh... best seh...kami bertiga khusyuk mendengar ceramah sehingga abis..byk input yg kami dpt... fira sempat ambil autograph prof.. aku mmg follow blog prof n bli buku hasil tulisan beliau seperti travelog haji mengubah sempadan iman dan travelog dakwah...hhuhu..

slps tue kami pun bergrak ke sacc mall utk mencari barang2 keperluan kt giant... aku berhenti kt kiosk cupcake..wah cantik seh..huhuhu.. teringin gak tp cam syg nk makan plak..then kami ke giordano beli brg disitu n tidak ketinggal kedai paling best..iaitu Andai Diri Ini Disayangi Apa Salahnya..atau dipendekkan ADIDAS... hahah.. beli2 brang2 kt situ n lepak kt big apple donuts jap n makan our fava donut which is ALIEN n HAIWAII FIVE!!! sdap seh... hehee...

bahagia betul hari ni... heheh.. tp note x bis buat agi...adei!!!

if you're not the one

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 8/01/2009 08:53:00 PM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
salam...
entah nape tba2 aku tersuke lagu ni...giler jiwang seh..padahal lagu ni dh lame kot... pelik2... smakin hari smakin pelik ....adei....ape2 pun aku still ske lagu ni..heheh

If you're not the one then why does my soul feel glad today?
If you're not the one then why does my hand fit yours this way?
If you are not mine then why does your heart return my call?
If you are not mine would I have the strength to stand at all?

I never know what the future brings
But I know you're here with me now
We'll make it through
And I hope you are the one I share my life with

I don't wanna run away but I can't take it, I don't understand
If I'm not made for you then why does my heart tell me that I am?
Is there any way that I can stay in your arms?

If I don't need you then why am I crying on my bed?
If I don't need you then why does your name resound in my head?
If you're not for me then why does this distance maim my life?
If you're not for me then why do I dream of you as my wife?

I don't know why you're so far away
But I know that this **much** is true
We'll make it through
And I hope you are the one I share my life with
And I wish that you could be the one I die with
And I'm praying you're the one I build my home with
I hope I love you all my life

I don't wanna run away but I can't take it, I don't understand
If I'm not made for you then why does my heart tell me that I am
Is there any way that I can stay in your arms?

'Cause I miss you, body and soul so strong that it takes my breath away
And I breathe you into my heart and pray for the strength to stand today
'Cause I love you, whether it's wrong or right
And though I can't be with you tonight
You know my heart is by your side

I don’t wanna run away but I can’t take it, I don’t understand
If I’m not made for you then why does my heart tell me that I am
Is there any way that I can stay in your arms?




23 July 2009

minggu yang byk kejutan....

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 7/23/2009 08:21:00 PM 0 PeMbErI IdeA Links to this post
salam...
erm... byk btul kejutan yelah...xsampai sebulan aku kt sini dh byk bende kene wat ... paling terkejut kami akan ade test 1 pada rabu ni...cepatnya... huhuh..ingat kt segamat je yg cepat tapi kt sini pun sama gak..ishk2... layan je lah.. dh tue byk btul quiz minggu depan..hhoho..cam berebut2 plak nk wat quiz... erm.. layan kan sudah!!!

mlm ni ade kelas ..huhuhu..2 minggu sekali kitorg ade kelas..hhuhu..xdpt gi perjumpaan kresma..hurm.. aku nk aktif kt sini tp cam xde masa je... dengan aku yg demam lagi..adei..aku plan gak nk pi kayak tp..hujan n demam huhuhu.. dugaan... tapi aku rasa ianya salah aku coz aku yang x reti nk bahagikan masa aku kt sini...hurm.. skrg ni dh xde reason nk salahkan orang lain..hek3...

ape2 pun doakan kejayaan aku kt sini... aku btul2 nk dekan sem ni... insyAllah... huhuhu... ari2 aku kol mak aku minta doakan anak bongsu kesygan ramai ni.hahahah...<<---sure sape yg baca ni jeles besar!!! kuang3.....

oklah gtg wassalam...