14 September 2008

JANGAN BERSEDIH....( LA TAHZAN)

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 9/14/2008 12:57:00 AM
salam... cuti merdeka yg lalu aku ade bli sbuah buku LA TAHZAN(JANGAN BERSEDIH) penulis buku tue Dr.'Aidh bin 'Abdullah Al-Qarni...penterjemah Noraine Abu.. buku ni best... penyejuk hati...heheh.. secara ringkasnya, buku ni mengatakan " bergembiralah,tenanglah,bersikap optimislah dan jangan bersedih". buku ni sesuai dgn aku yg slalu je bersedih...huhuhu...

dlm byk2 topik kt dlm buku tue..aku ade tertarik kt topik "hidup ini bukan untuk bersedih"

"Ya Allah, jadikanlah aku redha menerima semua keputusanMu sehingga aku memahami bahawa semua(nikmat atau musibah) yang telah Engkau tetapkan akan mengenai diriku,pasti tidak meleset dariku,dan semua(nikmat atau musibah) yang Engkau tetapkan akan pasti meleset dariku,pasti tidak akan mengenai ku"

untuk renungan....

jangan bersedih!! sesungguhnya rasa sedih akan selalu mengganggumu dengan kenangan masa lalu,akan membuatmu khuatir dengan segala kemungkinan di masa yang akan dtg,dan akan menyia-nyiakan kesempatanmu pada hari ini.

jangan bersedih!! sebab kesedihan hanya akan membuat musuh gembira,membuat kawan bersedih ,membuat orang yang mendengki senang dan membuat hakikat2 yang ada berubah.

jangan bersedih!! sesungguhnya rasa sedih itu dtgnya dari syaitan dan kesedihan itu adalah rasa putus asa yang menakutkan ,kefakiran yang menimpa,putus asa yang berlanjutan ,depresi yang harus dihadapi,dan kegagalan yang menyakitkan.

kadang2 orang selalu kata aku ni macam x da masalah..selalu senyum n gelak ketawa .. tp orang tak tau ape yg tersirat..wajah yang selalu ceria ni penuh dgn kesedihan...

0 PeMbErI IdeA: