20 October 2008

SaHabAT...

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 10/20/2008 01:45:00 AM
Sahabat...
maafkan aku diatas segala kesilapan yang telah aku lakukan
kerana aku hanya manusia biasa yang selalu melakukan kesilapan
walaupun kadang kala kesilapan yang aku lakukan berulang kali terjadi
dan terima kasih kerana sentiasa menasihati aku dan sentiasa berada di sisi ku
dan menjadi sahabat yang terbaik.

Sahabat...
maafkan aku diatas keterlanjuran kata-kata ku
kerana sebagai sahabatmu aku terlalu menyayangi dirimu
dan kerana menyayangi dirimulah
aku tidak mahu kau mengejar bayang-bayang yang tidak mungkin kau miliki
dan mungkin akan menjadi mimpi ngeri seummur hidupmu
yang aku mahu hanya cuma kau bangkit dari igaun mu itu
walupun bagimu igaun itu adalah mimpi indah dan kau tidak mahu kehilangannya
sedarlah mimpi indah tak semanis realiti walau realiti sepahit hempedu

Sahabat...
Maafkan aku jikalau pendapat kita tidak sama
mungkin aku tidak mengerti apa yang kau ingin aku mengerti
tapi percayalah aku sentiasa cuba mengerti pendapatmu
tetapi maafkan aku kerana aku tidak dapat membohongi diriku dan juga dirimu
jika salah bagimu apa yang kukatakan ku susun jari memohon ampun
kerana bukan aku tidak mengambil berat pasal dirimu lagi tetapi
kerana aku sendiri buntu dengan jalanku

Sahabat...
maafkan aku diatas kemarahan yang telah aku lemparkan kepadamu
kerana aku juga mempunyai masalah sendiri
walaupun mungkin bagimu tidak sehebat masalah yang kau lalui
tetapi kerana aku manusia yang mempunyai emosi dan perasaan
serta aku juga kaum hawa yang sentiasa ternoda dengan pengaruh syaitan
aku kadang kala hilang pertimbangan

Sahabat...
maafkan aku sekali lagi diatas segalanya yang berlaku
percayalah sebagai sahabatmu yang sentiasa menyayangimu
bukan air mata yang kupinta dari mu tetapi senyuman
bukan emas permata yang akan kuhadiahkan untukmu tetapi ketulusan
bukan kesepian yang akan aku berikan untukmu tetapi kegembiraan
dan bukan kehancuran neraka yang akan ku doakan untuk mu tapi kebahagian syurga yang hakiki

Sahabat...
aku hanya manusia anak adam dan hawa
terlahirnya aku kerana ketulusan cinta mereka
hidupnya aku kerana utuhnya kasih sayang mereka
dan dewasanya aku kerana pergorbanan yang dilakukan mereka
begitu juga engkau...
jadi ambillah semangat juang mereka meneruskan hidup ini
menebus kembali dosa-dosa silam
kerana hidup ini adalah pentas ujian tuhan yang maha esa

Sahabat...
dikala ini aku benar-benar tidak mahu kehilanganmu
kerana dirimu adalah berharga bagi diriku
walaupun aku tahu aku bukanlah sahabat yang terbaik
kerana aku hanya manusia biasa
punyai ruang dan masa yang terhad di dunia ini
yang perlu aku bahagikan untuk semua benda yang kusayangi

Maafkan aku...

0 PeMbErI IdeA: