26 February 2011

coretan dari sekeping hati

DiKarAnG oleh: SHA AZIS PaDA 2/26/2011 04:33:00 PM
Assalamualaikum....


alhamdulillah... masih lagi berkesempatan untuk bernafas mencoret sesuatu disini.... syukur kepada Nya kerana dikelilingi oleh mereka yang menyayangi diri ini....


banyak yang aku nk coret disini..terlalu banyak cerita hingga tidak tertulis... masalah, suka, duka, accident  n so on... yep...semua ada hikmah disebalik setiap kejadian berlaku.. 


apa2 yang berlaku aku berserah... tidak ingin membantah apatalagi melawan... membiarkan saja apa yang berlaku... what goes around comes around.... aku tak kuasa untuk mengherdik apalagi bergaduh... aku hanya mampu berdiam diri... diam bukan kerna aku kalah...ohhh tidak... tidak sesekali... cuma tidak kuasa melayan fikiran kebudakan... cuba berfikir secara matang... budak hingusan sahaja yang akan menyerang... bertindak melulu... ya... aku tenat dihati... sakit... dah berbaldi aku ternangis... bila mengenangkan setiap peristwa yang berlaku... aku cuma kurang mengerti... kenapa?.... terasa ingin luahkan setiap isi hati disini..tapi tidak berdaya...aku hanya insan biasa yang punyai hati dan perasaan... 


kadang2 aku pelik dengan segelintir masyarakat yang apabila dirinya dicuit... kecoh segunung.... terasakah anda?? adei... kadang2 anda perlu mengerti yang dahulunya... siapa yang busy body dan ingin tahu setiap pergerakan... walaupun kadang2 aku terasa hati namun dianggap sebagai sesuatu yang positif... tapi kini terkena pada anda...melatah... menyerang sana sini... apakah??? matangkah anda... ya... rupa ku tidak rupawan mana... tidak punyai kenalan seramai mana... kurang bergaya apatah harta yang bertimbun... namun aku tetap bersyukur.. ada hikmah setiap kejadian... 


kadang2 bila terjadi benda sebegini baru kita akan tahu siapa kawan dan siapa lawan... masih lagi berpegang kata2 ayahanda tercinta " hilang 1 kawan 10 yang datang... apa2 yang berlaku... berbincang dengan keluarga... kerana hanya keluarga yang menghulurkan tangan.. membantu kita apabila kita terjatuh walaupun tersungkur... mereka sedia disini mendengar segala suka, duka kita..." ....bila teringat... sedih tidak terkata... benar katamu ayahanda..huhu... anak mu mengerti kini...

0 PeMbErI IdeA: